شناسهٔ خبر: 172931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تامین ۸۷۶ هکتار زمین جهت اجرای نهضت ملی مسکن استان اردبیل

تامین 876 هکتار زمین جهت اجرای نهضت مسکن استان اردبیل معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین ۸۷۶ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، کریم شیروند معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و شاخص معاونت املاک و حقوقی تامین ۸۷۶ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده است.

وی افزود: در حوزه واگذاری تعداد ۵ هزار و ۲۰۳ سند تک برگ اخذ و بیش از ۹۱۴ هکتار اراضی در داخل محدوده و ۲۲۲ هکتار زمین در داخل حریم تحصیل شده است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد ۲ هزار و ۳۹۰ متقاضی دارای ۳ فرزند در ۱۵ شهر استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد تا امروز به ۶۲۱ متقاضی تخصیص زمین صورت گرفته و مابقی در دست اقدام است.

شیروند گفت: در حوزه امور حقوقی تعداد ۸۱۲ مورد دادخواست در محاکم قضایی استان طرح و با پیگیری کارشناسان این معاونت تعداد یک هزار و ۸۶۷ رای صادر و تعداد ۸۳ پرونده مربوط به دیوان عدالت اداری در حال پیگیری است.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای ۲۳۵ مورد حکم قضایی و رفع تعرض از ۱۸۳ هکتار زمین به ارزش ۳ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان از دیگر اقدامات انجام گرفته حوزه معاونت املاک و حقوقی است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی های سازمان ملی زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در اجرای برنامه های ابلاغی رتبه برتر کشور را در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ کسب کرده بود.